Baśnie Andersena z polskimi aktorkami

Wydawnictwo Reader’s Digest rozpoczęło ogólnopolską akcję polegającą na przekazaniu blisko 15 000 egzemplarzy „Baśni” Hansa Christiana Andersena na cele charytatywne. Głównym założeniem inicjatywy jest sprawienie świątecznej radości jak największej liczbie dzieci oraz propagowanie czytelnictwa. Akcję wspierają polskie aktorki: Małgorzata Kożuchowska, Paulina Holtz i Magdalena Stużyńska.

W okresie mikołajkowo-świątecznym prawie 15 000 pięknie wydanych baśni duńskiego pisarza trafi do organizacji społecznych, a za ich pośrednictwem m.in. do dzieci chorych, opuszczonych i z ubogich rodzin. „W tym cudownym i magicznym okresie świątecznym postanowiliśmy sprawić jak najwięcej radości dzieciom, zwłaszcza tym, które najbardziej jej potrzebują” – wyjaśnia Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny wydawnictwa Reader’s Digest.

Wydawnictwo Reader’s Digest przekazało ponad 7 000 egzemplarzy „Baśni” dla Caritas Polska. Z inicjatywy Małgorzaty Kożuchowskiej, Pauliny Holtz i Magdaleny Stużyńskiej kilkaset egzemplarzy „Baśni” zostało również przekazanych Fundacji „Mam Marzenie” i Fundacji „Nasze Dzieci” przy Klinice Onkologii w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”, a w najbliższych dniach 6 000 książek trafi do dzieci z domów dziecka. Przez kilka dni, paczki z książkami będą dostarczane do 300 domów dziecka w całej Polsce.

Podczas specjalnie organizowanego spotkania mikołajkowego, w którym wezmą udział przedstawiciele wydawnictwa Reader’s Digest oraz Małgorzata Kożuchowska, „Baśnie” otrzymają wszyscy mali pacjenci Kliniki Onkologii w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Podczas spotkania przewidziane jest również wspólne czytanie „Baśni”.

„Bardzo się cieszę, że mogłam włączyć się w tę inicjatywę. To piękne, że w tym świątecznym okresie możemy wspólnie sprawić, że na twarzach wielu dzieci pojawi się uśmiech” – mówi Małgorzata Kożuchowska.
Partnerem logistycznym przedsięwzięcia jest firma kurierska Siódemka Sp. z o.o., która od ośmiu lat zajmuje się przewozem przesyłek miejskich, krajowych, zagranicznych. Firma od wielu lat angażuje się w charytatywne przedsięwzięcia.

Polski oddział Reader’s Digest powstał w 1995 r. Działalność wydawniczą rozpoczęto, wprowadzając na polski rynek miesięcznik Reader’s Digest, a rok później w asortymencie firmy pojawiły się również książki popularnonaukowe i albumy muzyczne. Od tego czasu Reader’s Digest wydało ponad 120 tytułów książkowych, a wśród nich znajdują się m.in. „Domowa encyklopedia zdrowia”, „Atlas świata”, „Pielgrzym Nadziei”, „Fantastyczne sałatki”, „Cała prawda o historii”. Wydawnictwo znane jest także ze swojej działalności charytatywnej – wspiera szkoły, domy dziecka, fundacje, programy pomocowe oraz organizacje młodzieżowe.

Authors
Top