Informacje na temat strategii Coca-Cola „Fit for the Future”

Informacje na temat strategii Coca-Cola „Fit for the Future”
„Fit for the Future” to wdrażana równolegle w całej Europie strategia biznesowa Coca-Cola, oparta na działaniach związanych ze zdrowiem, dietą, promocją zdrowego trybu życia, odpowiedzialnością

„Fit for the Future” to wdrażana równolegle w całej Europie strategia biznesowa Coca-Cola, oparta na działaniach związanych ze zdrowiem, dietą, promocją zdrowego trybu życia, odpowiedzialnością marketingową i edukacją konsumencką. Strategia „Fit for the Future” jest zgodna z założeniami Związku Stowarzyszeń Europejskich Producentów Napojów (UNSDA).

„Fit for the Future” składa się z czterech powiązanych ze sobą elementów, które zapewniają efektywność działań oraz osiągnięcie krótko i długofalowych rezultatów. Są to: Wybór Produktu, Świadomy Wybór, Aktywny Tryb Życia oraz Odpowiedzialny Marketing.

Wybór produktu

Coca-Cola, w ramach strategii „Fit for the Future”, zakłada konieczność nadążenia za ciągle zmieniającymi się preferencjami i stylem życia konsumentów. Firma odpowiadając na potrzeby konsumentów, ciągle dostosowuje i poszerza gamę swoich produktów. W samej tylko Europie oferuje ponad 130 marek napojów, ponad dwa razy więcej niż 7 lat temu. W Polsce w portfolio Coca-Cola znajduje się
16 marek i blisko 35 produktów.

Świadomy wybór

Coca-Cola, jako firma odpowiedzialna społecznie, otwarcie informuje konsumentów
o składzie i kaloryczności swoich napojów. Na etykietach produktów firmy znajdują się informacje o wartości energetycznej oraz zawartości najważniejszych składników odżywczych. W czerwcu tego roku Coca-Cola, jako jedna z pierwszych
w Polsce i w Europie, rozpoczęła wprowadzanie nowego systemu znakowania produktów wartością odżywczą GDA. Firma chce w ten sposób przekazać informację o wartościach odżywczych w sposób przyjazny i prosty. Ma to pomóc konsumentom w jej zrozumieniu i wykorzystaniu.

Aktywny Styl Życia

Wspieranie aktywności fizycznej stanowi podstawę strategii „Fit for the Future”. Firma od wielu lat angażuje się we wspieranie idei aktywnego stylu życia, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Celem tego elementu strategii „Fit for the Future”, oprócz zachęty do uprawiania sportu, jest zwiększenie aktywności Polaków w codziennym życiu. Co roku, od 1999 r., Coca-Cola organizuje młodzieżowy turniej piłkarski Coca-Cola Cup dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. W ramach działań sponsoringowych wspiera także imprezy masowe takie jak Maraton Warszawski, Cracovia Maraton czy inną krakowską imprezę „Na rynek marsz”. Firma angażuje się również w wiele innych lokalnych inicjatyw sportowych.

Odpowiedzialny marketing

Coca-Cola, w ramach polityki odpowiedzialnego marketingu, szczególną uwagę zwraca na działania skierowane do najmłodszych konsumentów. Wewnętrzne obostrzenia firmy dotyczą ograniczeń reklamowania produktów Coca-Cola w czasie antenowym przeznaczonym dla dzieci. Firma nie wykorzystuje również wizerunku dzieci poniżej 12 roku życia w reklamach marek firmy. W odpowiedzi na oczekiwania rodziców, którzy chcą kontrolować, czym żywią się ich pociechy, ograniczona została oferta produktowa skierowana do szkół. W placówkach szkolnych firma nie prowadzi żadnych działań marketingowych i promocyjnych.

http://media.edelman.pl/pr/85028/informacje-na-temat-strategii-coca-cola-fit-for-the-future

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy